سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

کلام عشق

امام جمعه اصفهان گفت: رقابت انتخاباتی باید به دور از تخریب و نباید منجر به خصومت شود، در غیر این صورت این انتخابات به جای منفعت موجب ضرر، کینه و کدورت می شود.
 آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله انتخابات از جهات مختلف دارای اهمیت است، اظهار داشت: انتخابات در مرحله نخست به واسطه حضور حداکثری مردم نماد اتحاد،همبستگی و وحدت در بعد داخلی است.
وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم از نظر سیاست خارجی هم بسیار اهمیت دارد، افزود: دشمن سعی دارد با اهداف شوم خود وانمود کند که مردم ایران از انقلاب دل سرد و این امر را از طرق های مختلف القاء می کند.
امام جمعه اصفهان با تاکید به اینکه ما باید با رای خود بفهمانیم که این مسئله دروغی بیش نیست، تصریح کرد: مردم ایران باید ثابت کنند که همان شور دوران انقلاب هنوز زنده است و آن اختلافی را که دشمن مطرح می کند چیزی جز خیال واهی نیست.
وی ضمن اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمائی 22 بهمن امسال، نمونه همبستگی بارز مردم ایران را در مواردی همچون راهپیمایی22 بهمن و روز قدس دانست و گفت: انتخابات با سایر تجمع های مردمی تفاوت دارد چرا که آمار حضور پر شور و شعور مردمی رسما اعلام می شود و این در حالی است که در راهپیمایی ها همان گونه که امسال هم شاهد بودیم با وجود حضور پر رنگ مردم، دشمن حضور را کمرنگ جلوه می دهد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه این حضور مردم در انتخابات در عدم رسیدن دشمن به سایر اهداف پلیدش بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: اهمیت انتخابات به حدی است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آن را یک وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی با حضور آهاد مردم می دانند.
وی در ادامه صحبت های خود اهمیت دیگر انتخابات را تعیین

امام جمعه اصفهان

فرد اصلح برشمرد و افزود: مجلس در هر کشوری در راس امور قرار دارد و قوه قضاییه و مجریه آنچه را که در مجلس تصویب می شود اجرا می کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه مجلسی ها باید کسانی باشند که از حق مردم دفاع کنند، افزود: مجلسی ها باید به دور از قدرت های سیاسی و نیز وابستگی به دولت باشند.
وی با بیان اینکه مردم باید افراد وابسته به ثروت و دولت را انتخاب نکنند، ادامه داد: مردم در انتخابات باید با تحقیقات ، فرد اصلح را انتخاب کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد به نکته مهم مورد سئوال مردم در مورد تایید کاندیداها از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: هر چند شورای نگهبان افراد را تایید صلاحیت می کند اما شورای نگهبان نیمی از صلاحیت افراد را تایید می کند.
وی با اشاره به اینکه مردم خود باید با تحقیق فرد اصلح را انتخاب کنند، تصریح کرد: مردم باید صلاحیت فرد را در نظر بگیرند و آشنا بودن و نسبت داشتن با یک کاندید نباید مانع انجام وظیفه الهی شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: نقش مردم در انتخاب فرد اصلح بسیار با اهمیت است چرا که انتخاب نهایی مردم مهر صلاحیت افراد را حتی بالاتر از شورای نگهبان و مجریان قانون بر انتخابات می زند.
وی از دیگر نکته های مهم را اخلاق انتخاباتی کاندیداها و نیز طرفداران آنها دانست و گفت: انسان مومن برای رسیدن به هدف خود باید رضایت خدا و امام زمان(عج) را در نظر بگیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد به بیان روایتی از امام صادق(ع) در مورد اخلاق انتخاباتی پرداخت و افزود: امام صادق (ع) فرمودند: هر کس علیه مؤمنی داستانی و مطلبی را نقل کند که به شخصیت آن مؤمن ضربه وارد شود و او را از نظر مردم ساقط نماید خداوند او را از ولایت خود خارج و در ولایت و سیطره شیطان قرار می دهد و شیطان هم او را نمی پذیرد.
وی با بیان اینکه کاندیداها برای رسیدن به جایگاه و مقام مورد نظر نباید مرتکب امر خلاف و نیز سرپیچی از دستورات الهی شوند، اظهار داشت: همه دست اندرکان امر انتخابات از مردم گرفته تا مجریان قانون باید قانون مداری را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه اگر به قانون عمل نشود هرج و مرج ایجاد می شود، تاکید کرد: باید اصل قانون گرایی در همه ابعاد وجود داشته باشد.
وی در ادامه صحبت های خود ریشه فتنه سال 88 را سرپیچی از قانون برشمرد و تصریح کرد: در آن زمان چندین دفعه لفظ مخدوش شدن در انتخابات مطرح شد که برخی هم در این راه فریب خوردند.
آیت الله طباطبایی نژاد رای هر نفر را حق محفوظ او دانست و گفت: بنا نیست اگر فردی رای به کاندیداهای مورد علاقه خود می دهد انتظار داشته باشد تا آن فرد حتما رای بیاورد چرا که حق با کسی است که رای بیشتری می آورد.
وی به کارشکنی های دشمن و نیز تلقین و ایجاد شبهاتی در مورد انتخابات اشاره کرد و افزود: انتظار می رود اگر کاندیداها احساس کردند که در یک صندوقی تخلف شده مراتب را گزارش دهند تا حق و باطلی انجام نگیرد و به غیر از این خودسرانه حرکت یا صحبتی انجام ندهند .
امام جمعه اصفهان به کاهش تخلفات انتخاباتی در طی سالهای اخیر پرداخت و اضافه کرد: مجریان انتخابات باید به سوی تمدن اسلامی و کاهش تخلفات انتخاباتی پیش روند.
وی افزود: فتنه گران استبداد جهانی در انتخابات می خواهند بین مردم دشمنی به وجود آورند که این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: مجریان انتخابات نیز باید حق مردم و کاندیدا را محفوظ و امانت داری که وظیفه مجریان است را تا آخر مد نظر داشته باشند.
وی افزود: پس از 33 سال از انقلاب مردم نباید دغدغه خاطر از ناحیه مجریان قانون و تخلف در انتخابات داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر رقابت انتخاباتی گفت: رقابت انتخاباتی نباید منجر به خصومت شود، در غیر این صورت این انتخابات به جای منفعت موجب ضررو کینه و کدورت همراه دارد.
وی با تاکید به اینکه تبلیغات انتخاباتی باید فقط برای فرد مورد نظر کاندید باشد و تضعیف دیگران را همراه نداشته باشد، گفت: رقابت سالم موجب رشد جامعه و مسئولین می شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مردم باید دوستانه و رفاقت آمیز در کنار صندوق‌ها حاضر شوند، افزود: کسی نباید به خاطر انتخاب کاندید مورد نظر خود مورد سئوال قرار گیرد و کسی حق ندارد دیگری را برای این امر باز خواست نماید .
وی اضافه کرد: ما باید به دنیا بفهمانیم که دموکراسی که غرب دم از آن می‌زند با حضور مردم پای صندوق‌های رای به بهترین نحو در ایران برگزار و الگوی آن به همه جهان قابل عرضه است .
امام جمعه اصفهان به انتقال انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورها اشاره کرد و گفت: انتخابات امسال ویژه است و حرکت کشورهای اسلامی مسئله مهمی است چرا که چهار نفر از امپراطوریهای طرفدار استکبار سرنگون و مابقی در حال نابودی هستند.
وی با تاکید به اینکه دشمن می‌داند که منشا این حرکت‌ها ایران است،بیان داشت: ما باید به دشمن ثابت کنیم که امسال نیز مانند سایر دوره‌ها حتی در سخت‌ترین شرایط پای صندوق‌های رای حاضر و مشت محکمی به دهان دشمن می‌زنیم.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: مردم با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح ثابت خواهند کرد که افزایش تحریم‌ها و فشارهای اخیر قیمت‌ها بر کاهش انگیزه‌ها و دلسرد کردن مردم در انتخابات تأثیری ندارد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مردم در همه توطئه‌ها در مقابل دشمن ایستادگی کردند و این بار هم باید ادامه دهنده همین راه و دشمن را مأیوس کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دشمن همه ترفندهای خود را برای ایجاد خلل در جدا کردن مردم از دین‌داری بکار می‌گیرد، افزود: دشمن در این راه با بهانه‌های مختلف وارد میدان می‌شود که طبعاً ایستادگی در مقابل آنها از سخت‌ترین اعمال است.

منیع







::: دوشنبه 90/12/1 ::: ساعت 9:51 صبح :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر