سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، میانه روی را دوستدارد . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

کلام عشق

ملاقات احمد بن اسحاق با امام زمان (عج)
احمد بن اسحاق که در شهر مقدس قم کنار مسجد امام قم مدفون است می گوید :به حضور امام حسن عسکری (ع) رسیدم وعرض کردم جانشین شما کیست؟
اماl (ع) باسرعت وارد اتاق شد وپسری را که بر دوش گرفت وامد،دیدم چهره ان پسر مانند ماه شب چهارده می درخشد،فرمود جانشین من این است که همنام وهم کنیه رسوال خدا(ص)می باشد که سراسر زمین را پر ازعدل وداد کند همانگونه که پراز ظلم وجور شود؛ای احمد!مثل او درامت مانند خضر نبی و ذوالقرنین است که غیبت طولانی کند سوگند به خدا در ان عصر نجات نمی یابد مگر کسی که در عقیده به امامت او استوار باشدوتوفیق دعا برای سرعت فرا رسیدن ظهور ان حضرت یابد.
احمد عرض کرد ایا برای اطمینان قلبم علامتی هست؟
ناگاه اقازاده (که در ان وقت سه ساله بود)با زبان عربی فصیح فرمود:
«انا بقیة الله فی ارضه والمنتقم من اعداء الله فلاتطلب اثرا بعد عین یا احمد بن اسحاق»
من بقی? الهی در زمین خدا هستم و انتقام گیرنده ازدشمنان خدا می باشم بنابراین ای احمد بعد از انکه مرادیدی به دنبال دلیل دیگر مباش،احمد می گوید بسیار خوشحال شدم واز محضر امام حسن عسکری (ع)با کمال شادی بیرون امدم فردای ان روز بار دیگر

بقیه الله

دیگر به حضور ان حضرت رفتم وعرض کردم «از اینکه بر من منت نهادی وجانشین را به من نشان دادی بسیار مسرور گشتم اکنون یک سوال دارم (فرمودی مثال او مانند حضرت خضر وذوالقرنین است )در چه جهت به انها شباهت دارد؟
امام حسن عسکری (ع) فرمود:در طول غیبت شباهت به انها دارد.
عرض کردم ای فرزند رسوال خدا غیبت او طولانی می گردد؟
فرمود اری،انچنان طولانی می شود که بسیاری از معتقدان به او از این عقیده بر می گردند وتنها کسانی که پیوندشان با ولایت ما قوی لست وقلبشان پر از ایمان است واز طرف روح القدس تایید می گردند باقی می مانند سپس فرمود:
ای احمد این راز و سری از رازها واسرار خداست ان را باور کن واز سپاسگزارن باش تا در قیامت در درجه اعلا با ما باشی .1
پی نوشت :
داستانهای از چهارده معصوم (ع) اشتهاردی  ص 217






::: چهارشنبه 90/8/4 ::: ساعت 1:31 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر