سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده، دانشمند نباشد مگر آنکه بر بالاتر ازخود حسد نورزد و فروتر از خود را خوار نشمرد [امام باقر علیه السلام]
 

 

 

کلام عشق

جمه ها طبع من احساس تغزل دارد
ناخود اگاه به سمت تو تمایل دارد
بی تو چندیست که در زمین حیرانم
مانده ام بی تو چراباغچه ام گل ندارد
شاید این باغچه ده قرن به استقبالت
فرش گسترده ودر دست گلایل دارد
تابه کی یکسره یکریز نباشی شب و روز
ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد
کودکی فال فروش است وبه عشقت هرروز
می خرم از پسرک هرچه تفال دارد
یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت
یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد
هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ؛تنها
تکیه بر کعبه بزن کعبه تحمل دارد






::: سه شنبه 89/6/30 ::: ساعت 4:52 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر

 فضیلت ماه مبارک رمضان و شب قدر از چه روست؟

 هیچ بخشى از زمان ذاتاً با بخش دیگر تفاوت ندارد. ولى برخى ساعتها و روزها و ماهها شرافت عرضى یافته اند. مثلا روز هفدهم ماه ربیع الاوّل به دلیل ولادت حضرت رسول اکرم((صلى الله علیه وآله)) از میمنت و شکوهى ویژه برخوردار شده است. همچنین است دیگر روزهاى میمون و مبارک. از حضرت على((علیه السلام)) روایت است: «که در آن، خداوند را نافرمانى نکنند، عید است.»
در ماه مبارک رمضان مؤمنان از مظاهر شهوت و حیوانیّت دورى مى گزینند و به عالم روحانیّت و معنویّت نزدیک تر مى شوند. رمضان، ماهى است که مؤمنان میهمان خداوندند و روزه یکى از عوامل بسیار مهم خودسازى است. شب قدر، شبى است که از همه شبها پربرکت تر و باارزش تر است. قرآن بر پیامبر گرامى اسلام((صلى الله علیه وآله)) در شب قدر نازل شده و عبادت و عمل صالح در این شب بهتر از عبادت و عمل صالح در هزار ماه است

در این شب، فرشتگان گروه گروه به اذن پروردگار نازل مى شوند و خدمت حضرت مهدى، امام زمان((علیه السلام)) مشرّف مى شوند و آنچه براى هر کس مقرّر شده است بر آن امام((علیه السلام))عرضه مى کنند.
 






::: چهارشنبه 89/5/13 ::: ساعت 4:16 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر

آیا عقیده به مهدویت از جوامع دیگر واز اصول غیر اسلامی وارد شده است؟

بله.
1 - این عقیده تنها از انسان‏های شرقی نیست، بلکه در بین همه ادیان ومکاتب وآیین‏های شبه دینی یافت می‏شود.
 2 - این عقیده با فطرت انسان عجین است که در همه یکسان است.
 3 - همان گونه که اشاره شد، این عقیده مطابق آیات قرآن وروایات متواتر واجماع مسلمین، بلکه همه ادیان ومکاتب فلسفی وغیر فلسفی است.
4- فیلسوف انگلیسی برتراند راسل می‏گوید: عالم در انتظار مصلحی است که تمام عالم را یکپارچه کرده وآنان را تحت یک پرچم ویک شعار درآورد
5-پرفسور انشتاین صاحب نظریه نسبیّت- می‏گوید:روزی که صلح وصفا تمام عالم را فراگیرد ومردم با دوستی وبرادری با یکدیگر زندگی کنند چندان دور نیست






::: سه شنبه 89/5/12 ::: ساعت 7:31 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر