سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پیشوا و پرهیزگاران، سروراند و همنشینی آنها، مایه فزونی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

کلام عشق

مجموعه ای از وزیران،معاونان ومشاوران ،یک ریس جمهور را در اداره کشوری،یاری می کنند ؛هر کدام در جایی وکاری وبه صورتی ،در حد توان و در زمینه های مناسب وبه تناسب واستمداد وکارایی خودشان.

کابینه قوی وکارامد،ان است که هم اعضایش پرتوان وهماهنگ و همدل باشند،هم از توان های انان بجا وخوب،استفاده شود یعنی«مدیزیت بهینه».

اداره کشور وجودمان نیز ،مدیریتی قوی وهمکاران وهمراهانی توانمند می طلبد کاهی هجوم مشکلات است ،باید از سپاه صبر وامداد گران تحمل ومقاومت کمک گرفت.

گاهی کاهش مقاومت باید انگیزه ها را تقویت کرد ونیروهای خفته را بیدار ساخت .

کاهی شرارتهای نفس و وسوسه های سوزان شهوات است، باید از نیروهای عفاف برای سرکوب انها استفاده کرد.

گاهی تیره شدن روابط دوستی وفامیلی است،باید از برنامه های «رفت وامد»«دیدار»و«صله رحم» را به مورد اجرا گذاشت تا ان رشته ها از هم جدا نشود ورابطه ها کمرنگ نشوند.

سرزمین دل،اگر از رویاندن محصولات عاطفه ومودت ناتوان است،باید علف هرزه های خودخواهی حسد وکینه را زدود واز قنات «نودودستی»ابیاری کرد وبودجه فوق العاده برای توسعه معنویت،تخصیص داد.

برای تقویت رابطه با مردم وحسن همجواری با دیگران ،باید نوع دوستی ،تواضع وبردباری را در برنامه گنجاند و وزیر «حسن الخلق»و «مدارا»را به رایزنی فرستاد.

وقتی«بحران اخلاقی» پیش می اید روند «خود سازی»با مشکل مواجه می شود باید با مشاوران

ادامه مطلب...




::: جمعه 90/9/18 ::: ساعت 12:20 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر

روزی عزرائیل نزد موسی (ع)امد موسی (ع) پرسید :«برای زیارتم امده ای یا برای قبض روحم؟
عزرائیل جواب داد :برای قبض روح امده ام
موسی (ع) :ساعتی به من مهلت بده تا با فرزندانم وداع کنم
عزرائیل :مهلتی در کا نیست.

 

ادامه مطلب...




::: چهارشنبه 90/8/4 ::: ساعت 1:36 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر

ملاقات احمد بن اسحاق با امام زمان (عج)
احمد بن اسحاق که در شهر مقدس قم کنار مسجد امام قم مدفون است می گوید :به حضور امام حسن عسکری (ع) رسیدم وعرض کردم جانشین شما کیست؟
اماl (ع) باسرعت وارد اتاق شد وپسری را که بر دوش گرفت وامد،دیدم چهره ان پسر مانند ماه شب چهارده می درخشد،فرمود جانشین من این است که همنام وهم کنیه رسوال خدا(ص)می باشد که سراسر زمین را پر ازعدل وداد کند همانگونه که پراز ظلم وجور شود؛ای احمد!مثل او درامت مانند خضر نبی و ذوالقرنین است که غیبت طولانی کند سوگند به خدا در ان عصر نجات نمی یابد مگر کسی که در عقیده به امامت او استوار باشدوتوفیق دعا برای سرعت فرا رسیدن ظهور ان حضرت یابد.
احمد عرض کرد ایا برای اطمینان قلبم علامتی هست؟
ناگاه اقازاده (که در ان وقت سه ساله بود)با زبان عربی فصیح فرمود:
«انا بقیة الله فی ارضه والمنتقم من اعداء الله فلاتطلب اثرا بعد عین یا احمد بن اسحاق»
من بقی? الهی در زمین خدا هستم و انتقام گیرنده ازدشمنان خدا می باشم بنابراین ای احمد بعد از انکه مرادیدی به دنبال دلیل دیگر مباش،احمد می گوید بسیار خوشحال شدم واز محضر امام حسن عسکری (ع)با کمال شادی بیرون امدم فردای ان روز بار دیگر

بقیه الله

ادامه مطلب...




::: چهارشنبه 90/8/4 ::: ساعت 1:31 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر

بر اساس نظام عقیدتی اسلام،حاکمیت از ان خداست. از طرفی خدای متعال در اداره امور اجتماعی انسانها دخالت مستقیم نمی کند وحاکمیت را به انبیاء و امامان معصوم (ع) واگذار کرده است در موقعیتی که معصوم منصوب از سوی خدا،بر کارهای حاکمیت ندارد چه باید کرد؟ ایا می توان گفت در چنین موقعیتی حکومت را رها کنیم ؟! چنین سخنی مقبول نیست زیرا در جای خودش ثابت شده است که اصل حکومت در هر جامعه ای ضرورت دارد در اینجاست که ولایت فقیه را با استناد به اصل«تنزل تدریجی»ضروری می دانیم  فقیه جامع شرایط بدیل امام معصوم (ع) است با این توضیح در جواب سوال،ولایت فقیه مطلق است یا محدود باید عرض شود ولایت فقیه ولایت مطلق است یعنی؛ولیّ؛همه اختیارات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم(ع) را در اداره جامعه داراست، مطلق بودن ولایت فقیه به معنای بی قید و بی ضابطه بودن نیست، به این معنی نیست که هر طور فقیه دلش بخواهد  عمل کند بلکه مقصود از«ولایت مطلقه فقیه »

ادامه مطلب...




::: شنبه 90/7/23 ::: ساعت 7:4 صبح :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر