سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر می خواهید دوستان و برگزیدگان خدا باشید، به آن که به شما بدی می کند، نیکی کنید و از آن که به شما ستم می کند، درگذرید و بر آن که از شما روی می گرداند، سلام کنید . [عیسی علیه السلام]
 

 

 

کلام عشق

علامه سید محمد حسین طباطبائی صاحب تفسیر المیزان نقل کرد...
علامه سید محمد حسین طباطبائی صاحب تفسیر المیزان نقل کردند که: استاد ما عارف برجسته «حاج میرزا علی آقا قاضی» می‏گفت:
در نجف اشرف در نزدیکی منزل ما، مادر یکی از دخترهای اَفَنْدی‏ها (سنی‏های دولت عثمانی) فوت کرد.
این دختر در مرگ مادر، بسیار ضجه و گریه می‏کرد و جداً ناراحت بود، و با تشییع کنندگان تا کنار قبر مادر آمد و آنقدر گریه و ناله کرد که همه حاضران به گریه افتادند.

هنگامی که جنازه مادر را در میان قبر گذاشتند، دختر فریاد می‏زد: من از مادرم جدا نمی‏شوم هر چه خواستند او را آرام کنند، مفید واقع نشد؛ دیدند اگر بخواهند با اجبار دختر را از مادر جدا کنند، ممکن است جانش به خطر بیفتد. سرانجام بنا شد دختر را در قبر مادرش بخوابانند، و دختر هم پهلوی بدن مادر در قبر بماند، ولی روی قبر را از خاک انباشته نکنند، و فقط روی قبر را با تخته‏ای بپوشانند و دریچه‏ای هم بگذارند تا دختر نمیرد و هر وقت خواست از آن دریچه بیرون آید.
دختر در شب اول قبر، کنار مادر خوابید، فردا آمدند و سرپوش را برداشتند تا ببینند بر سر دختر چه آمده است، دیدند تمام موهای سرش سفیده شده است.
پرسیدند چرا این طور شده‏ ای؟

 

شب اول قبر

ادامه مطلب...




::: چهارشنبه 91/9/15 ::: ساعت 11:1 صبح :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر

 شیخ عباس 74 ساله، که 36 سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .
وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از 400 سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.
 اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.
اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد .


اب

از 50 سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.
 وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت 10 روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

 وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.
این آب چند ویژگی دارد.

اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.
 دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.






::: شنبه 91/9/4 ::: ساعت 10:35 صبح :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر


باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست

آب در این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست


اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرد                دل را حرم و بارگه خون خدا کرد


محرم آمد و ماه عزا شد                            مه جانبازی خون خدا شد


جوانمردان عالم را بگویید                      دوباره شور عاشوار به پا شد

حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد ...                    ای به دل بسته ، قدری آهسته

کن مدارا با ، زینب خسته ...               یا حسین مظلوم ...


محرم

ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : محرم، امام حسین، عاشورا، اردو

  • ::: سه شنبه 91/8/23 ::: ساعت 8:52 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
    نظرات شما: نظر

    استاد فرشچیان هنگام کار روی ضریح امام حسین، درخواست پخش چه نوحه ای را داشت

     یک روز پیرزنی به کارگاه آمد که از ظاهرش معلوم بود آدم فقیری است.  حالت عجیب و خاصی داشت؛ بطوری که همه مشغول تماشای او شدند، پابرهنه وارد کارگاه شد و دو رکعت نماز خواند و گفت: «من می‏خواهم حاصل یک سال دسترنج خود را که از دوختن گونی به دست آورده‏ام به این طرح مقدس تقدیم کنم».  این پیرزن برای دوختن هر گونی 100 تومان دستمزد می‏گرفت و جمعاً مبلغ 46400 تومان وجه نقد اهدا کرد.  رفتار این پیرزن و حالات معنوی او طوری بود که احساسات همه را برانگیخته بود به گونه ای که همیشه این خاطره در ذهن ما هست. 
    یادم می‏آید خانمی از تهران به کارگاه آمد که حالتی محزون، اشک‏بار و دلی شکسته داشت و گفت: من یک هفته پیش خواب عجیبی دیدم.  در خواب مسجدی دیدم که عده‏ای در آن مشغول کار بودند و اسکلتی شش‏گوشه شبیه ضریح مطهر آقا امام حسین(ع) در آن قرار داشت.  ندایی به من گفت: «برای ما ضریح می‏سازند، نمی‏خواهی در ثوابش شریک باشی؟».  از خواب بلند شدم وخوابم را برای همسرم تعریف کردم.  این در حالی بود که هیچ اطلاعی هم از وجود این کارگاه در قم نداشتم.  حدود پنج روز بعد از این خواب، در آشپرخانه منزل مشغول کار بودم که شوهرم گفت: خانم بیا خوابت تعبیر شد.  آمدم و دیدم مصاحبه‏ای در مورد وضعیت ساخت پروژه ضریح مطهر از تلویزیون در حال پخش است.


    ضریح امام حسین

    ادامه مطلب...




    ::: سه شنبه 91/7/25 ::: ساعت 12:42 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
    نظرات شما: نظر

    دحو الارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید. از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود.

    جمعه روز «دحوالارض» است. در متون و روایات دینی، ‌برای این روز و شب پیش از آن آثار و برکاتی ذکر شده است.
    دحول الارض برای بهره گیری از این روز پر عظمت مطالبی واعمال این روز خدمتتان عرضه می دارم

     1. تعریف
    دحو الارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.
    از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل ربع مسکون امروزین درآید. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد مکان کعبه شریف و بیت ا... الحرام بود.
    به نظر برخی از مفسران، آیه 30 سوره نازعات (والارض بعد ذلک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد.
     2. ذوالقعده؛ ماه حرام
    ماه ذوالقعده (یا همان ذیقعده در تلفظ فارسی) اولین ماه از ماه‌های حرام است. ماه‌های حرام زمان‌هایی هستند که جنگ در آنها ممنوع بوده و احکام ویژه‌ای نیز از جهت شرعی و فقهی دارند.
    اما استفاده اخلاقی و تربیتی که از این حکم می توان کرد این است که: «اگر جنگ و نزاع میان مردمان در این ماه حرام شده است» حتما منازعه و محاربه با خداوند باید بیشتر مورد نفرت قرار گیرد. لذا شایسته است انسان مومن در این ماه ها بیشتر به فکر باشد تا اندیشه و اعضای او با گناه و معصیت، به مخالفت با خداوند برنخیزد.

     3.مناسبت های دیگر این روز
    گذشته از واقعه دحوالارض، رویدادهای دیگری نیز در این روز رخ داده اند که اهمیت آنرا دوچندان نموده اند؛ از جمله:
    • میلاد ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام .
    • میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام .
    • خروج رسول اکرم صلی الله علیه و آله از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجة الوداع. در این سفر وجود مقدس امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و نیز تمامی همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر (ص) نیز ایشان را همراهی می‌کردند.
    • در روایتی نیز آمده است که قائم (عج) در همین روز قیام خواهد کرد.

     4. اعمال شب و روز دحو الارض ادامه مطلب...




    ::: پنج شنبه 91/7/20 ::: ساعت 9:52 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
    نظرات شما: نظر

    روزی ما بدست دیگران نیست بلکه بدست خداست:نعمت
    حضرت علی (ع) می فرمایندروزی دو گونه است: یکی آن که تو در جستجوی آن هستی و دیگری آن که تو را می جوید که اگر به دنبال آن نروی،‌ به سراغ تو می آید. فکر و اندوه سال آینده را بر فکر و اندوه امروز، اضافه مکن که برایرسیدگی به مشکلات هر روز، آن روز کافی است. اگر سال آینده جزء عمرت باشد، خداوند هر روز روزی تازه می‌دهد و اگر از عمرت نباشد،1 چرا غم و اندوه چیزی بخوری که مربوط به تو نیست؟

    بدان کسی پیش از تو، به روزی تو نمی رسد و آن را از دست تو نمی تواند خارج کند و آن چه برای تو مقدّر شده،‌ هرگز نمی تواند آن را به تأخیر اندازد. روایت فوق و مانند آن برای جلوگیری از صفت مذموم حرص و زیاده طلبی است، هر چند انسان وظیفه دارد برای امرار معاش و کسب روزی به فعالیت بپردازد، اما از این ادامه مطلب...




    ::: دوشنبه 91/7/17 ::: ساعت 9:58 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
    نظرات شما: نظر

    مفتی عربستان تظاهرات علیه فیلم موهن را حرام اعلام کرد
    در حالی که جهان اسلام در اعتراض به پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بپا خواسته و اعتراضات به کشورهای اروپایی نیز کشیده شده است، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان سعودی هرگونه تظاهرات و تجمع در محکومیت این توهین را حرام اعلام کرد.

    مفتی


     وی که به عالم درباری در عربستان شهرت دارد بر حرمت تظاهرات و تجمع علیه توهین به رسول خدا (ص) فتوا داد و تصریح کرد که بهتر است نصیحت به این هتاکی پاسخ داده شود.
     آل الشیخ که فتواهای فراوانی علیه شیعیان صادر کرده است، افزود: تحریم و قطع رابطه هیچ جایگاهی در اسلام ندارد و مسلمانان باید از چنین اقدامی دست برداشته و با نصیحت و کلمه حق به پاسخگویی این توهین ها بپردازند.
     مفتی وابسته به خاندان آل سعود از تاسیس موزه سیره پیامبر اکرم(ص) نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: تاسیس چنین موزه هایی سبب باز شدن درهای تبرک و غلو در جوامع اسلامی می شود.

     گفتنی است با وجود این که علمای سراسر جهان نسبت به هتک حرمت حضرت محمد مصطفی (ص) در غرب به شدت خشمگین شده اند، علمای وهابی عربستان سعودی هیچ اقدامی برای محکومیت این توهین انجام نداده و حتی اعتراض به پخش این فیلم را حرام می دانند.
     روزنامه الریاض این کشور نیز در مقاله ای به قلم سردبیر آن، فیلم موهن به رسول اعظم (ص) را تنها یک اثر هنری توصیف و اعتراضات صورت گرفته از سوی مسلمانان سراسر جهان را نادرست و مغایر آزادی بیان عنوان کرد
    ای لعنت بر روحت ای پست فطرت 
    ان شا الله بزودی خبر نابودی شما به گوش جهانیان خواهید رسیدکه به ذباله دان تاریخ پیوستید
    خدا بحق رسول خوبیها ذلیلتون کنه






    ::: چهارشنبه 91/7/5 ::: ساعت 8:4 صبح :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
    نظرات شما: نظر